Tekst jednolity 11.03.2020 r.
Postanowienia Ogólne
Art. 1. Polska Izba Przemysłu Chemicznego zwana w dalszej części „Izbą” jest organizacją pracodawców, działającą na podstawie ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55 poz. 235 z późniejszymi zmianami), zwaną w dalszej części niniejszego Statutu „Ustawą”.
Art. 2. Izba posiada osobowość prawną.
Art. 3. Siedzibą Izby jest Warszawa. Izba prowadzi działalność na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicą.
Art. 4. W ramach swojej działalności Izba może przystępować do organizacji krajowych i zagranicznych o podobnym celu działania, a w szczególności do federacji i konfederacji pracodawców i organizacji przemysłu chemicznego.
Art. 5. Izba używa pieczęci z nazwą i adresem Izby. W ramach działalności zagranicznej Izba może używać nazwy w języku angielskim: „Polish Chamber of Chemical Industry” oraz odpowiedniej pieczęci z tą nazwą. Izba może używać skróconej nazwy „PIPC” zarówno w polskiej jak i angielskiej wersji językowej oraz wyróżniających ją znaków graficznych .
Art. 6. Rokiem obrachunkowym jest rok kalendarzowy.
Cel i przedmiot działalności
Art. 7. Podstawowymi celami Izby są:
Art. 8. Podstawowym zadaniem Izby jest ochrona praw i reprezentowanie interesów, w tym gospodarczych, członków Izby wobec organów władzy i administracji państwowej, organów samorządu terytorialnego i innych władz, związków zawodowych pracowników i innych organizacji.
Art. 9. Izba realizuje swoje cele i zadania w szczególności poprzez:
Art. 10. Dla realizacji celów statutowych Izba może prowadzić działalność gospodarczą, tworzyć fundacje oraz uczestniczyć we wszystkich innych przedsięwzięciach. Działalność gospodarcza może być w szczególności prowadzona w następującym zakresie:
Członkowie Izby, ich prawa i obowiązki
Art.11. Członkowie Izby dzielą się na:
Art. 12. Członkiem Izby może być:
a) Zatrudnia pracowników, niezależnie od podstawy zatrudnienia.
b) Prowadzi działalność gospodarczą, która ma bezpośredni lub pośredni związek z przemysłem chemicznym.
c) Pragnie wnieść swój wkład w urzeczywistnienie celów i zadań Izby oraz daje rękojmię ich realizacji.
Art. 13. Osoby prawne i inne jednostki organizacyjne działają w Izbie i realizują swoje prawa i obowiązki za pośrednictwem uprawnionych przedstawicieli.
Art. 14. O przyjęciu w poczet członków zwyczajnych decyduje Zarząd Izby w formie uchwały.
Art. 15. Osoba prawna (podmiot) ubiegająca się o przyjęcie w poczet Członków zwyczajnych powinna, oprócz spełnienia warunków określonych w art. 12 Statutu, złożyć pisemną deklarację i zobowiązanie do wnoszenia składek członkowskich.
Art. 16. Członkowie zwyczajni Izby mają prawo:
Art. 17. Członkowie zwyczajni Izby mają następujące obowiązki:
Art. 18. Członkostwo w Izbie ustaje w następujących przypadkach:
Likwidacji Izby.
Art. 19. Zarząd ma prawo wystąpić o pozbawienie członkostwa w przypadku, o którym mowa w art. 18 pkt. 4 lit. a) i b) niniejszego Statutu, gdy członek nie zaprzestanie wyżej wymienionych działań w terminie 30 dni od daty udzielenia mu przez Zarząd pisemnego wezwania do ich zaprzestania.
Art. 20.
Władze Izby
Postanowienia ogólne
Art. 21.
Art. 22. Kolegialne władze Izby wyrażają swoją wolę przez podejmowanie uchwał, chyba że Statut stanowi inaczej.
Art. 23. Uchwały kolegialnych władz Izby podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym bez względu na liczbę obecnych członków, chyba, że Statut stanowi inaczej.
Art. 24. Jeżeli przed upływem kadencji skład którejkolwiek z władz Izby zmniejszy się poniżej przewidzianego niniejszym Statutem minimum, Zarząd niezwłocznie zwoła Nadzwyczajne Ogólne Zgromadzenie w celu uzupełnienia składu, z zastrzeżeniem brzmienia art. 39 pkt. 10 niniejszego Statutu.
Art. 25. Jeżeli przed upływem kadencji zmniejszy się skład którejkolwiek z władz, lecz wymagane statutem minimum jej członków będzie zachowane, najbliższe Ogólne Zgromadzenie może wybrać nowych członków celem uzupełnienia składu.
Ogólne Zgromadzenie
Art. 26. Ogólne Zgromadzenie jest najwyższą władzą Izby.
Art. 27. W Ogólnym Zgromadzeniu mogą uczestniczyć z prawem głosu wszyscy Członkowie zwyczajni Izby. Członkowie zwyczajni Izby mogą uczestniczyć w Ogólnym Zgromadzeniu oraz wykonywać prawo głosu przez pełnomocników.
Art. 28. W posiedzeniach Ogólnego Zgromadzenia mogą uczestniczyć z głosem doradczym Członkowie honorowi Izby oraz zaproszeni przez Prezesa Zarządu goście.
Art. 29. Ogólne Zgromadzenie jest zwoływane przez Zarząd za pomocą listów poleconych wysłanych najpóźniej na 14 dni przed datą posiedzenia lub za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) wysyłanych najpóźniej 14 dni przed datą posiedzenia na adres wskazany przez Członka Izby w oświadczeniu skierowanym do Zarządu. Zwołanie Ogólnego Zgromadzenia Izby może nastąpić także w inny sposób najpóźniej na 14 dni przed data posiedzenia wyłącznie za potwierdzeniem odbioru zawiadomienia o zwołaniu Zgromadzenia. W zawiadomieniu Zarząd określa w szczególności miejsce i czas posiedzenia oraz propozycję porządku obrad.
Art. 30. Do kompetencji Ogólnego Zgromadzenia należą wszystkie sprawy będące przedmiotem działalności Izby, niezastrzeżone dla innych władz, a w szczególności:
Art. 31. Ogólne Zgromadzenie może być Zwyczajne lub Nadzwyczajne.
Art. 32.
Art. 33. Na posiedzeniu Ogólnego Zgromadzenia głosowanie jest jawne, jednak na wniosek któregokolwiek z członków Izby, Przewodniczący zarządza głosowanie tajne. Tajne głosowanie zarządza się również przy podejmowaniu uchwał dotyczących powołania, zawieszenia i odwołania członków władz Izby.
Art. 34. Obradami Ogólnego Zgromadzenia kieruje Przewodniczący wybierany każdorazowo zwykłą większością głosów spośród przedstawicieli członków zwyczajnych obecnych na obradach. Obrady i treść podjętych uchwał są protokołowane. Protokół Ogólnego Zgromadzenia powinien zostać podpisany przez Przewodniczącego i protokolanta. Protokolanta wybiera Przewodniczący Ogólnego Zgromadzenia.
Art. 35. Uchwały Ogólnego Zgromadzenia ważnie podjęte są wiążące dla wszystkich członków oraz władz Izby.
Art. 36. Rada Izby jest organem nadzorującym prace Izby.
Art. 37.
Art. 38. Kadencja Rady trwa trzy lata.
Art. 39. Do kompetencji Rady Izby należy w szczególności:
Art. 40. Posiedzenia Rady Izby odbywają się co najmniej trzy razy w roku i są zwoływane przez Przewodniczącego Rady Izby. W razie zaistnienia okoliczności uniemożliwiającej kontakt z Przewodniczącym lub w razie złożenia przez niego rezygnacji zwołanie posiedzenia Rady może być również dokonane przez co najmniej dwóch Wiceprzewodniczących Rady działających łącznie.
Art. 41. Członek Rady Izby z ważnych powodów może być zawieszony w czynnościach przez Ogólne Zgromadzenie.
Art. 42. Wygaśnięcie mandatu członka Rady Izby następuje w wyniku upływu kadencji, ponadto w następujących przypadkach:
Zarząd
Art. 43. Zarząd reprezentuje Izbę, prowadzi jej sprawy i kieruje jej działalnością.
Art. 44. Zarząd składa się z 1 do 5 członków, w tym Prezesa Zarządu, wybieranych przez Ogólne Zgromadzenie zwykłą większością głosów, przy czym w przypadku Zarządu wieloosobowego Ogólne Zgromadzenie powołuje Prezesa Zarządu i Wiceprezesa lub Wiceprezesów Zarządu w odrębnym głosowaniu.
Art. 45. Kadencja Zarządu trwa trzy lata.
Art. 46. Zarząd działa zgodnie ze Statutem, celami i zadaniami Izby oraz uchwałami Ogólnego Zgromadzenia.
Art. 47. Do kompetencji i obowiązków Zarządu należy w szczególności:
Art. 49. W przypadku, gdy Zarząd jest wieloosobowy, uchwały Zarządu zapadają większością głosów przy obecności połowy członków Zarządu. W razie równości głosów rozstrzyga głos Prezesa Zarządu.
Art. 50. Prezes Zarządu Izby kieruje pracami Zarządu w oparciu o Regulamin zatwierdzony przez Radę Izby.
Art. 51. Do składania oświadczeń w imieniu Izby:
Art. 52. Członek Zarządu z ważnych powodów może być zawieszony w czynnościach przez Ogólne Zgromadzenie.
Art. 53. Wygaśnięcie mandatu członka Zarządu następuje w wyniku upływu kadencji, a ponadto w następujących przypadkach:
Komisja Rewizyjna
Art. 54. Komisja Rewizyjna jest organem wewnętrznej kontroli Izby.
Art. 55. Kadencja Komisji Rewizyjnej wynosi trzy lata.
Art. 56. Komisja Rewizyjna składa się z 3 do 5 osób wybieranych przez Ogólne Zgromadzenie. Postanowienie art. 39 ust. 10 stosuje się odpowiednio.
Art. 57.Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają ze swego grona Przewodniczącego, który kieruje jej pracami oraz Wiceprzewodniczącego. Komisja działa na podstawie wewnętrznego regulaminu zatwierdzanego przez Ogólne Zgromadzenie.
Art. 58. Komisja Rewizyjna jest zobowiązana do przeprowadzania dorocznych kontroli działalności Izby, ze szczególnym uwzględnieniem działalności finansowej, rzetelności i gospodarności oraz zgodności z przepisami prawa i uchwałami Ogólnego Zgromadzenia. Komisja Rewizyjna ma prawo przeprowadzania również kontroli częściowych i doraźnych.
Art. 59. Komisja Rewizyjna może występować do władz Izby z wnioskami i zaleceniami wynikającymi z ustaleń kontroli.
Art. 60. Członek Komisji Rewizyjnej z ważnych powodów może być zawieszony w czynnościach przez Ogólne Zgromadzenie.
Art. 61. Wygaśnięcie mandatu członka Komisji Rewizyjnej następuje w wyniku upływu kadencji, a ponadto w następujących przypadkach:
Majątek Izby
Art. 62. Majątek Izby stanowią nieruchomości i fundusze.
Art. 63. Na fundusze Izby składają się:
Art. 64. Izba finansuje swoją działalność na podstawie budżetu uchwalonego przez Ogólne Zgromadzenie.
Art. 65. Dla realizacji celów i zadań statutowych Izba może prowadzić działalność gospodarczą, tworzyć fundacje i uczestniczyć w innych przedsięwzięciach gospodarczych według zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochody z działalności gospodarczej Izby służą realizacji jej celów statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału pomiędzy członków.
Zmiana Statutu i rozwiązanie Izby
Art. 66. Uchwałę w sprawie zmiany Statutu oraz w sprawie rozwiązania Izby podejmuje Ogólne Zgromadzenie większością 2/3 głosów.
Art. 67. W razie podjęcia przez Ogólne Zgromadzenie Uchwały o rozwiązaniu Izby, Ogólne Zgromadzenie podejmuje jednocześnie uchwałę o przeznaczeniu majątku Izby i powołuje likwidatora.
Art. 68. Likwidator zakończy bieżące sprawy Izby, ściągnie wierzytelności i wypełni zobowiązania Izby. Po zakończeniu likwidacji, likwidator przedstawi sprawozdanie ze swojej działalności do zatwierdzenia przez Ogólne Zgromadzenie.
Art. 69. Po zatwierdzeniu sprawozdania, zgodnie z Art. 68 niniejszego Statutu likwidator wystąpi do sądu rejestrowego z wnioskiem o wykreślenie Izby z rejestru.
Art. 70. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie przepisy Ustawy.
Tekst jednolity, Warszawa, 11 marca 2020
Kampania Polska Chemia
Prezes Zarządu
Od czerwca 2013 stoi na czele najważniejszej instytucji reprezentującej sektor chemiczny w Polsce na forum krajowym i międzynarodowym.
Ekspert sektora chemicznego z wieloletnim stażem pracy na stanowiskach menadżerskich. Doświadczenie zawodowe budował m.in. w najważniejszych spółkach sektora chemicznego i petrochemicznego w Polsce i Europie Środkowej oraz w sektorze doradczym. Od kilkunastu lat reprezentuje interesy krajowego przemysłu chemicznego w kraju i za granicą oraz zasiada w radach licznych krajowych i międzynarodowych organizacji biznesowych i przemysłowych.
Obecnie jest członkiem National Association Board (NAB) w Europejskiej Radzie Przemysłu Chemicznego (CEFIC), gdzie reprezentuje 7 krajów w Klastrze Europy Centralnej (Polski, Słowacji, Węgier, Republiki Czeskiej, Rumunii, Bułgarii Chorwacji). Zasiada w Zarządzie European Chemical Employers Group (ECEG), a także Advisory Board, organizacji World Refining Association.
Jest również członkiem Prezydium Komitetu ds. Chemii w Polskiej Akademii Nauk, a także Prezydium Rady i Komitetu ds. Polityki Klimatyczno-Energetycznej w Krajowej Izbie Gospodarczej.
Członek rad nadzorczych przedsiębiorstw w kraju i zagranicą. Członek rad gospodarczych, programowych, naukowych i stowarzyszeń branżowych. Kawaler Honorowego Medalu im. T. Sendzimira za szczególne zasługi dla ruchu innowacji w Polsce, wyróżniony Złotą Honorową Odznaką Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. Autor licznych publikacji naukowych i popularno-naukowych oraz wystąpień konferencyjnych.
Doktor nauk technicznych z zakresu technologii chemicznej. Absolwent Technologii Chemicznej na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku, Politechniki Warszawskiej oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania Finansami i Marketingu na Politechnice Warszawskiej. Uzyskał ponadto tytuł Master of Business Administration programu PL i University of Illinois at Urbana Champion. Ukończył Strategic Business Management Program na Harvard University Extension School.
W PIPC odpowiada za całokształt prac Pionu Projektów i Komunikacji. Koordynuje działania związane z realizacją wszystkich projektów wewnętrznych oraz zewnętrznych, komunikacją, utrzymywaniem relacji z różnymi grupami interesariuszy, public affairs, oraz działaniami wizerunkowymi. Do zespołu Izby dołączyła w lipcu 2018 roku.
Jest managerem z 16-sto letnim stażem pracy. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując m.in. ponad 10 lat w obszarze PR&event oraz prawie 5 lat w mediach.
Na początku drogi zawodowej była związana z mediami. Pracowała w PMPG Polskie Media S.A. zajmując stanowisko redaktor prowadzącej kilku serwisów www oraz trenera (2005-2008).
W latach 2008-2009 oraz 2010-2011 była Producentem Newsowym w jednej z największych ogólnopolskich telewizji prywatnych, gdzie m.in. współtworzyła oraz koordynowała pracę redakcji newsowej, odpowiadała za produkcję pasm oraz programów informacyjnych oraz utrzymywanie relacji z samorządem lokalnym.
Następnie (w latach 2011-2015) pracowała w Gabinecie Prezydenta RP w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Była odpowiedzialna m.in. za koordynację wydarzeń z udziałem Głowy Państwa oraz Małżonki Prezydenta, organizację uroczystości i świąt państwowych, wizyt lokalnych oraz działań wizerunkowych w ramach działalności Kancelarii Prezydenta RP oraz współtworzyła strategię komunikacji opartą o priorytety prezydentury.
Była związana zawodowo z Żółtym Przewodnikiem Gault&Millau Polska(2015-2017), będącym jedną z dwóch najważniejszych międzynarodowych marek wydawniczych na rynku gastronomicznym. Pełniąc funkcję PR&event Managera odpowiadała za planowanie i prowadzenie działań PR marki luksusowej, organizację Gal Premierowych kolejnych edycji Przewodnika, współpracę z firmami partnerskimi.
W latach 2017- 2018 była prezesem zarządu agencji komunikacji, specjalizującej się w social mediach. Tworzyła strategie oraz realizowała kampanie komunikacyjne m.in. dla mediów, marek segmentu beauty, organizacji branżowych.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunkach Animacja społeczno-kulturalna oraz Politologia.
Od 2014 r. jest członkiem zespołu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego. Od 2016 roku Przewodnicząca Kapituły Programu „Odpowiedzialność i Troska” (Responsible Care).
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego m.in. odpowiada za: koordynowanie prac Działu Rzecznictwa i Legislacji, koordynowanie prac Komisji Środowiska, opracowywanie stanowisk, opinii w zakresie ochrony środowiska (w szczególności dotyczących gospodarki wodnej, gospodarki odpadami oraz dokumentów BREF) i innowacji, współpracę z administracją rządową w zakresie legislacji unijnej i krajowej, koordynację działań związanych z realizacją Programu „Odpowiedzialność i Troska” współpracę z CEFIC w zakresie udziału w pracach siedmiu grup roboczych dotyczących legislacji środowiskowej, innowacji oraz Programu Responsible Care.
Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej z tytułem mgr. inż. specjalizacji Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja, a także Podyplomowych Studiów Menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada praktyczne doświadczenie w projektowaniu, obliczeniach i analizach inżynierskich instalacji technologicznych oraz sanitarnych.
Pracuje w PIPC od marca 2017 roku.
Zajmuje się zagadnieniami z zakresu materiałów polimerowych, gospodarki obiegu zamkniętego, klasyfikacji substancji chemicznych (REACH, CLP, ECHA), nanomateriałów, paliw alternatywnych, a także regulacji związanych z ochroną pozycji konkurencyjnej przemysłu chemicznego, edukacją i kształceniem, innowacjami, wsparciem obszaru ochrony środowiska. Jest sekretarzem Komisji Badań i Innowacji.
Doświadczenie zawodowe zdobywała min. w Wojskowym Instytucie Chemii i Radiometrii pracując na stanowisku Adiunkta jako specjalista w zakresie śladowej analizy substancji chemicznych metodą różnicowej spektrometrii ruchliwości jonów.
Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, doktor nauk chemicznych z zakresu Technologii Materiałów Wysokoenergetycznych i Bezpieczeństwa Procesów Chemicznych. Specjalizowała się w zakresie wykrywania i analizy śladowych ilości substancji chemicznych. Brała udział w wielu konferencjach naukowych, na których prezentowała swoje osiągnięcia. Współautor publikacji naukowych.
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego pracuje od stycznia 2020 roku.
Odpowiada m.in. za opracowywanie stanowisk, opinii w zakresie energii i klimatu, a także rozwiązań legislacyjnych związanych z rozwojem gospodarki oraz kwestiami międzynarodowymi. Jest koordynatorem Komisji Gospodarki.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Instytucie Chemii Przemysłowej, pracując jako specjalista w zakresie procesów membranowych, destylacji i sorpcji.
Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia Chemiczna.
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego pracuje od lipca 2019 roku.
W PIPC odpowiada za koordynację kluczowych projektów wewnętrznych prowadzonych przez Izbę, a także organizację związanych z nimi wydarzeń i działań, jak chociażby współpraca i utrzymywanie kontaktu z Członkami PIPC. Do zakresu jego obowiązków należy również m.in. opracowywanie materiałów informacyjnych, merytorycznych oraz promocyjnych Izby.
Od września 2020 roku jest Redaktorem Naczelnym dwóch najważniejszych publikacji wydawanych przez Polską Izbę Przemysłu Chemicznego, tj. Magazynu “Polska Chemia” oraz Biuletynu “Bezpieczna Chemia”.
Przed dołączeniem do zespołu PIPC pracował m.in. w firmie konsultingowo-doradczej oraz grupie medialnej Agora S.A.
Jest absolwentem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Poza tym jest studentem Magisterskich Studiów Menedżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego pracuje od lipca 2020 roku.
W PIPC zajmuje się opracowywaniem materiałów informacyjno-promocyjnych, wspiera działania komunikacyjne oraz przygotowywanie materiałów merytorycznych, a także koordynuje procedurę przyznawania patronatów na wydarzenia zewnętrzne. Ponadto zajmuje się wsparciem przy organizacji kluczowych wydarzeń i projektów związanych z działalnością PIPC, jak chociażby Kongres Polska Chemia, Program “Bezpieczna Chemia”, Chemia 4.0 i inne.
Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując w branży handlowej, pełniąc m.in. funkcje przedstawiciela handlowego oraz kierownika kilkunastosobowego zespołu sprzedażowego.
Jest absolwentem Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej. Aktualnie student Magisterskich Studiów Menedżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
W polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego pracuje od kwietnia 2021 roku.
Odpowiada za opracowywanie treści różnorodnych publikacji PIPC, materiałów promocyjno-informacyjnych, merytorycznych, a także za utrzymywanie kontaktów z mediami. Zajmuje się również wsparciem przy organizacji wydarzeń i projektów związanych z działalnością Izby.
Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, na kierunku politologia, specjalność: polityka społeczna.
Posiada wieloletnie doświadczenie w komunikacji marketingowej, content marketingu, a także w custom publishing. W ostatnich latach pracowała w dziale marketingu w międzynarodowej firmie produkującej wyroby medyczne. Ma doświadczenie w pracy w organizacjach pozarządowych, współpracuje z lokalnymi stowarzyszeniami, działającymi na rzecz mieszkańców.
Absolwentka etnologii i pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w branży prawniczej, gdzie pełniła funkcje koordynatorki projektów i kierownika biura.
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego pracuje od sierpnia 2020 roku. W PIPC odpowiada m.in. za organizację pracy Sekretariatu oraz pionu administracyjnego. Współpracuje przy projektach wewnętrznych Izby.
Do zespołu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dołączyła w marcu 2021 roku.
Wcześniej przez wiele lat pracowała w administracji państwowej, zapewniając obsługę członków kierownictwa Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej.
Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, a także Podyplomowych Studiów na kierunku Zarządzanie i Marketing.
W przeszłości redaktorka portali z branży budowlanej. Dziennikarka, autorka artykułów o tematyce wnętrzarskiej, budowlanej, OZE oraz lifestylowej, realizująca projekty we współpracy z agencjami reklamowymi i markami. Obecnie wspomaga zespół PIPC, wykonując korektę publikacji internetowych.